Kroatië - Reisverslag uit Split, Kroatië van bommeltje - WaarBenJij.nu Kroatië - Reisverslag uit Split, Kroatië van bommeltje - WaarBenJij.nu

Kroatië

Door: Webmaster

18 Juni 2011 | Kroatië, Split

Woensdagavond ben ik laat in Zagreb aangekomen, zodat pas op donderdag 16 juni de verkenning van de stad begint. Eerst maken we met de bus een rondrit langs de vele parken van de stad en bezoeken we het Mirogoj-kerkhof. Daarna gaan we in de oude binnenstad te voet verder. Na de lunch bezoeken we nog het museum voor naïeve schilderkunst.
In de loop van de middag vertrekken we richting Plitvice, waar we op vrijdag 17 juni het NP Plitvice lakes bezoeken. We maken een wandeling langs de 16 meertjes en de talrijke watervallen. Aan het eind van de wandeling staat de bus klaar en rijden we weer verder naar Split. Onderweg maken we nog in een stop bij de kathedraal van Sibenik.
Zaterdag 18 juni bezoeken we in de ochtend het paleis van Diocletianus, dat thans bestaat uit talrijke huizen en gebouwen. Regelmatig zoeken we ook een terrasje op.