Bosnië - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van bommeltje - WaarBenJij.nu Bosnië - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van bommeltje - WaarBenJij.nu

Bosnië

Door: Webmaster

20 Juni 2011 | Bosnië en Herzegovina, Sarajevo

Zaterdagmiddag 18 juni zijn we vanuit Split (Kroatië) via Medjugorje, de bedevaartsplaats waar 30 jaar geleden Maria is verschenen aan 6 kinderen, naar Mostar in Bosnië gereden. Het plaatsje dat vooral bekend is om de brug, die tijdens de Balkanoorlog werd vernietigd, bezoeken we zondagochtend. Inmiddels is de brug weer opgebouwd en trekt nu héél veel toeristen. Na de lunch rijden we naar de hoofdstad Sarajevo. Onderweg maken we weer een stop, ditmaal bij de plek waar Tito als leider van de Partizanen in WO II een spoorbrug heeft opgeblazen.
Maandag, 20 juni, hebben we de hele dag om Sarajevo te verkennen. In de ochtend krijgen we een rondleiding van een gids, in de middag lopen we een eigen stadswandeling.