Cyprus - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van bommeltje - WaarBenJij.nu Cyprus - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van bommeltje - WaarBenJij.nu

Cyprus

13 September 2012 | Cyprus, Paphos

Dinsdag 4 september land ik om 20:30 u. op Cyprus en reis dan door naar het hotel in Larnaca. Het is nog steeds warm en de komende dagen zal het vooral very hot zijn. Op woensdag 5 september vertrekken we dan ook al vroeg naar Nicosia, waar we o.a. het Byzantijns- en het archeologisch museum bezoeken. In de middag passeren we de scheidingslijn en brengen we ook een kort bezoek aan het Turkse deel van de stad.
Donderdag 6 september trekken we het Troodosgebergte in, in de hoop dat het daar wat koeler is. We bezoeken enkele bergdorpjes en genieten van een orginele cypriotische lunch bij een schitterend beschilderd kerkje.
Vrijdag 7 september trekken we weer de scheidingslijn over om het noordleijk deel van het eiland te bezoeken. de start is in Famagusta en na een bezoek aan de ruines van Salamis gaat het via het Kyrenia-
gebergte verder naar Kyrenia, waar het heerlijk toeven is in het haventje.
Zaterdag 8 september verlaten we het hotel in Karnaca en langs de kust rijden we naar het hotel in Pafos. onderweg bezoeken we nog enkele kerken (uiteraard) en het bergdorpje Odhomos. Vlak voor Pafos rijden ook nog langs de 'geboorteplaats' (een kale rots) van Aphrodite in zee.
Zondag 9 september brengen we een groot deel van de dag door bij de archeologische opgravingen in Pafos. Er zijn indrukwekkende koningsgraven en schitterende mozaieken te zien. Om bij te komen an alel indrukken breng ik maandag 10 september lui op het starnd door, waarna we dinsdag 11 september alweer vroeg vertrekken richting Nederland.