Oekraïne - Reisverslag uit Vylkove, Oekraïne van bommeltje - WaarBenJij.nu Oekraïne - Reisverslag uit Vylkove, Oekraïne van bommeltje - WaarBenJij.nu

Oekraïne

Door: Webmaster

05 Augustus 2010 | Oekraïne, Vylkove

De grensovergangen kunnen nog langer duren. Om in Oekraïne te komen moeten we bij de grens 3 uur wachten in de brandende zon op ???? De grenswachten sturen ons ook regelmatig terug de bus in, maar daar is de temperatuur zo hoog dat we na een paar minuten toch weer naar buiten gaan. Uiteindelijk hebben we dan alle stempels en kunnen we doorrijden naar Odessa. We komen rond 17:00 u aan en zullen we woensdag om 13:00 u. alweer vertrekken, zodat we Odessa in vogelvlucht bekijken. ’s Avonds bezoeken we de hoogtepunten van de stad, de opera en de monumentale trappen, en woensdagmorgen als we een museum willen bekijken komen we op het strand uit!
Vanuit Odessa rijden we via wegen vol gaten naar Vylkvo, ‘het Venetië van het noorden’ al lijkt het door de huisjes wel meer Giethoorn. Hier maken we een excursie per boot door het Danube Biosphere Reserve, één van de grootste wetlands van Europa, gelegen in de delta van de Donau. We zien echter alleen op het laatste deel van de excursie als we bij de Zwarte Zee uitkomen enkele pelikanen en aalscholvers.