Servië - Reisverslag uit Belgrado, Servië van bommeltje - WaarBenJij.nu Servië - Reisverslag uit Belgrado, Servië van bommeltje - WaarBenJij.nu

Servië

Door: Webmaster

22 Juni 2011 | Servië, Belgrado

Dinsdag, 21 juni is een reisdag om vanuit Sarajevo in Bosnië naar Novi Sad in Servië te rijden. Het eerste gedeelte gaat door de bergen, maar als we rond de middag de grens zijn gepasseerd rijden we verder via de Pannonische laaglanden. Vlak voor Novi Sad maken we nog een stop bij het klooster van Hopovo. In Novi Sad aangekomen blijkt dat de hele stad zonder water zit. Pas woensdagochtend, 22 juni is er weer water zodat we toch nog enigszins opgefrist aan de rondwandeling door de stad beginnen. Na een korte verkenning van Novi Sad rijden we alweer door naar Belgrado. We lunchen eerst en maken dan een rondrit langs de bezienswaardigheden van de stad. Rond het Kalemegdanfort aan de Donau hebben we nog even tijd om op eigen gelegenheid rond te kijken voordat we naar het hotel in de buitenwijken van Belgrado gaan.