Lofoten en vesteralen - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van bommeltje - WaarBenJij.nu Lofoten en vesteralen - Reisverslag uit Svolvaer (Lofoten), Noorwegen van bommeltje - WaarBenJij.nu

Lofoten en vesteralen

16 Februari 2014 | Noorwegen, Svolvaer (Lofoten)

Zondag 16 februari vlieg ik alle vroegte via Ivalo (Finland) naar Evenes in noord-Noorwegen. Vandaar brengt een bus ons naar Svovaer op de Lofoten. Ook hier blijkt het te warm voor de tijd van het jaar te zijn: er ligt slechts een dun langje sneeuw dat grotendeels verijst is. Overdag is de temperatuur ook boven 0 grd. De komende dagen verkennen we de Lofoten:
* maandag, het vikingmuseum in Borg en het idilische dorpje Nusfjord;
* dinsdag is Henningsvaer en de Lofotenkathedraal in Kabelvag aan de beurt. 's Avonds zien we boven het hotel langzaam het noorderlicht
* woensdag bekijken we de Lofoten vanaf het water als we op in rib-boten op eaglesafari gaan in de Trollfjorden. Het aantal eagles is beperkt maar het landschap is al bijzonder genoeg om volop van te genieten ondank sde kude wind. 's Avonds bezoeken w enog het Polar Light Centre waar we het noorderlicht helaas alleen op dia's zien. De lucht blijft donker.
* donderdag verhuizien we naar