Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van bommeltje - WaarBenJij.nu Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van bommeltje - WaarBenJij.nu

Argentinie

Door: Webmaster

23 Januari 2009 | Argentinië, Buenos Aires

De laatste dag van de vakantie alweer.Vanuit Chili zijn we rond 22:00 u. weer teruggekomen in Calafate, Argenetinië. De volgende dag, 17 januari, vliegen we door naar Ushuaia, de meest zuidelijkste stad ter wereld. Het stadje ligt tegen het NP Tierra del Fuego, dat we 18 januari bezoeken. We maken een wandeling in de omgeving van Baai Lapataia en moeten dan haasten om het historische treintje (--) naar de ingang van het park te halen. Voor 19 januari hebben we een zeiltocht door het Beagle canal maar die kan vanwege de harde wind niet doorgaan. In plaats daarvan maken we een wandeling naar de Martial gletsjer. Het is flink klimmen en de gletsjer valt tegen maar het uitzicht op Ushuaia vergoed veel. Op 20 januari kunnen we dan toch de tocht door het Beagle canal maken, al is het met een motorboot. We zien talloze zeeleeuwen en honderden aalscholvers. We maken een rondje rond de zuidelijkste vuurtoren en keren dan terug naar Ushuaia. In de middag vliegen we terug naar Buenos Aires. De laatste dag verkennen we de chique wijken van de stad (Soho) en bezoeken o.a. het kerkhof Recoleta met het graf van Evita. Vanmiddag zullen we dan weer terugvliegen naar Londen.