Chili - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van bommeltje - WaarBenJij.nu Chili - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van bommeltje - WaarBenJij.nu

Chili

Door: Webmaster

16 Januari 2009 | Chili, Torres del Paine

Drie dagen zijn we in Chili en drie dagen heeft het flink geregend. Vanuit Calafate vertrekken we op 14 januari in alle vroegte per bus naar NP Torres del Paine in Chili. Eerst bereiken we de Argentijnse grens, en na 10 km niemandsland komen we bij de Chileense grens. Alles bij elkaar duurt het 2 uur, maar dan zijn we echt in Chili. Vanaf de grens rijden we met regelmatige stops door een schitterende omgeving naar onze posada in het hart van het NP. Onderweg wordt het weer slechter. Ook 15 januari regent het de hele dag flink waardoor ik helaas niet verder kom dan het informatiecentrum, dat op 10 minuten lopen van de posada afligt. Als we op 16 januari uit de posada vertrekken is het droog maar op weg naar de gletsjer Grey begint het opnieuw te regent het nog steeds en rijden we snel door naar een lunchgelegenheid. Hier schuilen we tot we straks weer naar de Chileense grens rijden en op de bus naar Calafate stappen.