Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van bommeltje - WaarBenJij.nu Italië - Reisverslag uit Rome, Italië van bommeltje - WaarBenJij.nu

Italië

Door: Webmaster

15 Mei 2010 | Italië, Rome

Het was de bedoeling om een weekje te gaan wandelen in het NP Cinque terre in Italië. De aswolk was weer opgetrokken zodat het vliegtuig kon vertrekken, maar helaas was nu het weer de spelbreker.
De eerste dag verliep nog goed; vanuit het hotel in Bonasolla liepen we naar Levanto en vervolgens via een schitterend kustpad naar Montorosso. 's Avonds konden we ook nog genieten van het visfeest in Camogli. Die nacht regende het stevig waardoor de wandelpaden in het NP werden afgesloten. In plaats van een wandeling langs de vijf dorpjes werd het daarom een treinreis, met een stop in de dorpjes Riomaggiore, Manarolle en Vernazza.
De volgende dag is het niet veel beter, zodat ik per trein de overige dorpjes wil bezoeken. Als ik in Corniglia ben barst er echter een hevige onweersbui los, zodat ik kletsnat weer terugkeer naar het hotel. Gelukkig volgen dan een paar goed dagen, zodat we een wandeling kunnen maken van Deiva Marina terug naar Bonasolla. Onderweg komen we door het pittoreske dorpje Anzo. Ook de wandeling hoog door de wijngaarden van Manarolla naar Corniglia verloopt nog goed. Vanaf ca. 450 m. hoogte hebben wij tijdens de wandeling een schitterend gezicht op de gekleurde dorpjes en een blauwe zee. We komen precies op tijd in Corniglia aan want even later barst er weer een hevig onweer los. De dag erna wordt het echt improviseren: er is een treinstaking (gelukkig aangekondigd zodat we een bus hebben geregeld) … vanwege het weer vaart de boot in Portovenere niet, waardoor we besluiten om naar Genua te gaan … in Genua blijkt dat ook de kabelbaan vanwege het weer is afgesloten. Uiteindelijk lopen we dus een stadswandeling door Genua. De weersvoorspellingen blijven slecht, maar mijn vakantie is dan voorbij.