Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van bommeltje - WaarBenJij.nu Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van bommeltje - WaarBenJij.nu

Hongarije

Door: Webmaster

27 Juli 2010 | Hongarije, Boedapest

Vanuit Bratislava rijden we maandagochtend in één keer door naar Boedapest. Wel kost het onze (Hongaarse) buschauffeur grote moeite om in Bratislava de snelweg naar Hongarije te vinden. Maar eenmaal op de juiste weg gaat het snel, waardoor we in de loop van de middag aankomen. We rijden eerst nog naar de Citadel, vanaf de heuvel hebben we een mooi uitzicht op de stad. Helaas regent ook … Na de bagage in het hotel te hebben afgeleverd gaan we de stad in. Ook dinsdag hebben we nog de hele dag de tijd voor deze enorme stad. We bekijken o.a. verschillende badhuizen, het kasteel, de Matthias kathedraal, het Visserbastion en rijden met de oudste metro naar het Heldenplen.
Woensdag rijden we dan dwars door Hongarije naar de grensstad Satu Mare in Roemenië. Onderweg stoppen we nog in Eger, waar we even de tijd hebben om de oude bibliotheek van het gymnasium te bezoeken.