Roemenië - Reisverslag uit Suceava, Roemenië van bommeltje - WaarBenJij.nu Roemenië - Reisverslag uit Suceava, Roemenië van bommeltje - WaarBenJij.nu

Roemenië

Door: Webmaster

30 Juli 2010 | Roemenië, Suceava

Nadat we woensdag om 20:00 u. zijn aangekomen in de grensstad Satu Mare in Roemenië gaan we donderdagochtend direct weer verder. Door de streek Maramures rijden we verder oostwaarts. Onderweg stoppen we in het dorpje Sapîntsa, waar de kruisen op het plaatselijke kerkhofje zijn opgevrolijkt met kleurige schilderingen en komische gedichten. Ook stoppen we voor een wandeling in een willekeurig dorpje, om de karakteristieke houten toegangspoorten bij de woning beter te bekijken. De plaatselijke bevolking neemt alle tijd om een (onverstaanbaar) praatje met ons te maken. Dan is het nog een lange rit naar Suceava, van waaruit we op vrijdag een rondrit maken langs drie kloosters. De kloosters zijn van buiten schitterend beschilderd met allerlei bijbelse taferelen.