Rusland-St. Petersburg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van bommeltje - WaarBenJij.nu Rusland-St. Petersburg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van bommeltje - WaarBenJij.nu

Rusland-St. Petersburg

Door: Webmaster

08 Juli 2006 | Rusland, Moskou

Bij de grensovergang in Narva moeten we een uur in een snikhete bus wachten voordat we Rusland binnen mogen. Vandaar gaat het snel en rond 18:00 u. komen we aan in St. Petersburg.
De volgende dag bezoeken we natuurlijk als eerste bezoeken de Hermitage.Het oorspronkelijke Winterpaleis van de tsaren is één van de grootste musea van de wereld. In de middag is de temperatuur fors opgelopen zodat ik verkoeling zoek op het water. De rondvaart gaat door de vele grachten van St. Petersburg en langs o.a. de Opstandingskerk.
Vandaag, 8 juli, zal het volgens het weerbericht 35° gr worden! In de ochtend bekijken we nog het Hazeneiland, met o.a. een moskee en de historische kern van Petersburg: de Peter en Paul-vesting. Hier staat ook de Peter en Paul-kathedraal (gebouwd tussen 1712 en 1733) met de graven van de tsaren. Vanaf de vestingmuren heb je een mooi uitzicht over de stad. Rondom het Hazeneiland zijn ook kleine strandjes waar de St. Peterburgers staan te zonnebaden.
Na een lunch in de schaduw, bezoeken we het Russisch museum, maar ook hiuer is de hitte binnengedrongen. We gaan daarom vroeg terug naar het hotel voor een siësta.
Morgen is alweer de thuisreis. Via Stockholm zullen we terug naar Amsterdam vliegen.