Estland - Reisverslag uit Tallinn, Estland van bommeltje - WaarBenJij.nu Estland - Reisverslag uit Tallinn, Estland van bommeltje - WaarBenJij.nu

Estland

Door: Webmaster

05 Juli 2006 | Estland, Tallinn

Vanuit Riga (Letland) reizen we door naar Kuressaare, de hoofdstad van het eiland Saaremaa voor de westkust van Estland. Op het eiland maken we 3 juli een rondtour over het schiereiland ‘Sörve Sääre’. Via de westkust rijden we naar de vuurtoren op het zuidelijkste puntje van het eiland. Onderweg stoppen we bij de klippen van Kaugiauma park en bij een traditionele Estse molen. Bij de vuurtoren zijn nog de ruïnes van de voormalige Sovjet legerbasis te zien. De terugweg naar Kuressaare gaat langs de oostkust waarbij we nog een laatste stop maken bij de ere-begraafplaats in Tehumardi. In Kuressare zelf is o.a. het kasteel van de Duitse Orde uit de 13de eeuw, te bezichtigen met tentoonstellingen over de natuur en de geschiedenis van het eiland Saaremaa.
Na Saremaa rijden we naar Tallinn. Onderweg stoppen we nog bij enkele bezienswaardigheden, zoals het kratermeer in Kaali, Angla (de Estse variant van ‘Kinderdijk’) en bij een piepklein –uit de 13de /14de eeuw daterend- Duits kerkje. In Talinn aangekomen laten we de bagage achter in het hotel en gaan we op pad om de stad te bezichtigen. Verder bezoeken we in Talinn ook het Eesti Vabaõhumuuseum, dat aan de rand van de stad ligt. In dit openluchtmuseum zijn o.a. verschillende boerderijen, en kerkje en een schooltje uit het Estland van de 18de en 19de eeuw te zien.