Zwitserland - Reisverslag uit Fiesch, Zwitserland van bommeltje - WaarBenJij.nu Zwitserland - Reisverslag uit Fiesch, Zwitserland van bommeltje - WaarBenJij.nu

Zwitserland

Door: Webmaster

24 Juli 2008 | Zwitserland, Fiesch

Deze zomer een vakantie 'dichtbij' huis. Met drie caravans trekken we door Zwitserland. De start ligt in Brunnen aan het Vierwoudstedenmeer. Helaas regent het hier de eerste dagen flink. Op zoek naar activiteiten binnen belanden we in het enorme Verkehrshaus in Luzern. Ook maken we een wandeling langs de Urnersee, die grotendeels door galerieën (tunnels) gaat. Maar als het weer omslaat kunnen we de wandeling maken, waarvoor we zijn gekomen. Zo maken we een wandeling over een bergkam op ca. 1900 m hoogte en beklimmen de Grosse Mythen. Als het weer omslaat trekken we weer verder. In de regen rijden we naar Chapella in het Engadin. Hier ligt het enige Nationale Park van Zwitserland. We maken een wandeling door Val Trupchen in het NP en een rondrit over diverse passen in de omgeving (Bernina - Stifser Joch - Ofenpas).

Na het Engedin trekken we verder naar Disentis. Nu moet ik met auto en caravan de eerste serieuze pas rijden, de Julier. Het gaat goed en na diverse haarspeldbochten ben ik boven maar dan komt de lange afdaling. Ook dat gaat goed en uiteindelijk komen we in Disentis aan. Vanwege het matige weer en een overvolle camping besluiten we de volgende dag alweer door te rijden naar Wallis. Ook nu weer berijden we een stevige pas maar de Furka gaan we over door auto en caravan op de trein te zetten. In Wallis vinden we een plek op camping in Fiesch. Het is hier schitterend weer zodat we mooie wandelingen bij de Aletschgletsejer maken. Op vrijdag 23 juli gaat ons groepje uiteen en rijd ik in een keer terug naar huis.